آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

رهبری تحول گرا نقش اساسی را در ایجاد تغییرات لازم بر مدیریت اثر بخش ایفا می کند، رهبران تحول گرا توانایی تغییر سازمان را از طریق عملکرد بر سازمان می گذارند. روش تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی است؛ و نوع تحقیق میدانی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. جامعه آماری پژوهش تعداد 425 نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که با توجه به فرمول کوکران 202 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که 8/70 درصد پاسخ دهندگان مرد، 2/29 درصد پاسخ دهندگان زن می باشند. از تعداد 300 پرسشنامه پخش شده تعداد 202 پرسشنامه معتبر و قابل سنجش جهت تجزیه تحلیل جمع آوری شده است که برای قابلیت اطمینان (پایایی) سازگاری درونی از دو معیار ضریب آلفای کرونباخ و قابلیت اطمینان سازه (پایایی ترکیبی) برای مناسب بودن مدل اندازه گیری استفاده شد. در این تحقیق برای سنجش روایی همگرا از میانگین واریانس استخرج شده AVE استفاده شد، در این مطالعه برای بررسی مدل پیشنهادی از تجزیه و تحلیل PLS استفاده شد؛ که نتایج بدست آمده نشان داد که مدیریت تحول گرا بر عملکرد شغلی، رفتار شهروندی سازمانی، شناخت سازمانی و وابستگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر گذار می باشد. شناخت سازمانی بر وابستگی شغلی، عملکرد شغلی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر گذار می باشد. وابستگی شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر گذار می باشد.

تبلیغات