آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

پژوهش حاضر به موضوع بررسی نقش ممیزی بازاریابی و کیفیت خدمات بر عملکرد شرکت غرب کشور پرداخت. تحقیق حاضر از لحاظ هدف یک تحقیق کاربردی، از لحاظ روش جزء تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها یک تحقیق کمی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شرکت بیمه سینا در غرب کشور شامل استان های همدان، کرمانشاه و سنندج در سال 1401 می باشند. حجم نمونه با برآوردی از جامعه آماری و با استفاده از جدول مورگان و کرجسی با روش طبقه ای نسبی (به نسبت استان های واقع در غرب کشور) انتخاب شد که تعداد آنها 88 نفر می باشد. متغیر ممیزی بازاریابی با پرسشنامه کاتلر (2002) که دارای 19 سؤال است سنجیده شد. متغیر کیفیت با پرسشنامه 13 سوالی زهیر و نارسیکارا (2016) و عملکرد شرکت با پرسشنامه 17 سوالی نیون (2006) سنجش شد. نتایج پژوهش نشان داد ممیزی بازاریابی به میزان 49% و کیفیت خدمات به میزان 45% بر عملکرد شزکت بیمه تأثیرمی گذارد. همینطور ممیزی بازاریابی به میزان 90% و کیفیت خدمات به میزان 89%، عملکرد شرکت بیمه را تبیین می کنند و ممیزی بازاریابی به میزان 90% و کیفیت خدمات به میزان 89%، عملکرد شرکت بیمه را تبیین می کنند، بنابراین در کل می توان نتیجه گرفت که کیفیت خدمات بر عملکرد شرکت بیمه تاثیر دارد.

تبلیغات