آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرای سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، در عملکرد سازمان بهبود میسر نخواهد شد. لذا ارزیابی عملکرد و میزان دسترسی به اهداف، از جمله نیاز های محسوس در سازمانها می باشد. در همین راستا مدل های تعالی سازمانی بعنوان ابزاری قوی در پاسخگویی به این نیاز سازمانها از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده و توانسته تا حدود زیاد در آسیب شناسی سازمانی و تعیین مسیر حرکت جهت دسترسی به تعالی منابع انسانی مورد استفاده قرار گیرند. یکی از الزامات گریزناپذیر سازمان ها حرکت به سوی تعالی و رشد است. سازمان های مختلف با استفاده از ابزارهای گوناگون و بر حسب توانایی ها، درایت ها و منابع خویش با سرعت و شتاب های متفاوتی به سمت تعالی حرکت می کنند. دانش مدیریت برای دستیابی سازمان ها به تعالی و افزایش توانایی سازمان در حوزه های مختلف کاری ابزارهای گوناگو را طراحی و اجرا کرده است.در این پژوهش محقق برای شناسایی واقعیت های موجود در خصوص موضوع پژوهش نیازمند جمع آوری و کسب اطلاعاتی در اینباره هست. از این رو مناسب ترین روش برای دست یابی و اجرای این پژوهش، شیوه پیمایشی(زمینه یابی) خواهد بود. در این شیوه همچنین با توجه به اینکه در این پژوهش هدف، بررسی تاثیر تعالی سازمانی در سازمان تأمین اجتماعی را بر اساس ترسیم نقشه فازی و با رویکرد مدل جایزه کیفیت اروپا می باشد، این خود دلیل دیگری بر استفاده از شیوه پیمایشی خواهد بود؛ بنابراین جهت گردآوری داده های تحقیق از روش توصیفی استفاده می گردد و پژوهشگر تلاش می کند وضعیت متغیر یا متغیرها را در محیط جامعه بررسی و ارزیابی نماید و در جستجوی اطلاعات دقیق در مورد ویژگی های آزمودنی ها، گروه ها، نهادها یا موقعیت های خاص یا فراوانی وقوع بعضی از ویژگی ها می باشد.

تبلیغات