مدیریت دانش شیوه جدید تفکر در مورد سازمان و تسهیم منابع فکری، شیوه ای به منظور بهره وری، بهبود عملکرد و کاهش هزینه هاست. هلدینگ ها به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی جوامع از معیارهای اصلی توسعه در هر کشور محسوب می شوند. هدف ما در این بررسی تاثیر و اولویت بندی ابعاد مدیریت دانش بر اجرای موفق تجارت الکترونیک در صنعت ارتباطات (مطالعه موردی: هلدینگ فناپ) بوده است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان هلدینگ فناپ در حوزه های صف و ستادی تشکیل شده است؛ که تعداد آنها در حدود 3000 نفر می باشد. در این تحقیق برای تعیین اندازه نمونه آماری از جدول مورگان استفاده می شود که با توجه به حجم جامعه آماری تعداد نمونه آماری 341 نفر برآورد گردید. مدل ارائه شده دارای پنج فرضیه می باشد. فرضیات توسط مدل معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل Lisrel و SPSS مورد بررسی قرار گرفتند. در این میان تمامی فرضیه ها تأیید شدند. نتایج نشان دهنده تأثیر معنی دار کسب دانش، ایجاد دانش، ذخیره سازی دانش، توزیع دانش و نگهداری دانش بر اجرای موفق تجارت الکترونیک در هلدینگ فناپ بود.