هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین و کنترل داخلی بر رضایت مشتری و عملکرد مالی شرکت بیمه ایران شهر رشت می باشد. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و در این تحقیق از هر دو روش میدانی و کتابخانه ای استفاده شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بود که دارای روایی محتوایی بوده و پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردید که پایایی کل پرسشنامه بالاتر از 7/0 بدست آمد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شرکت بیمه ایران شهر رشت بود که تعداد آنها 157 نفر می باشد که به دلیل کم بودن حجم جامعه اماری از روش سرشماری استفاده شده و پرسشنامه ها در بین کل جامعه اماری پخش شد و در نهایت تعداد 151 پرسشنامه سالم برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Smart PLS3 استفاده گردید. نتایج نشان دهنده تایید کلیه فرضیات تحقیق بوده و می توان اینگونه بیان نمود که یکپارچگی زنجیره تامین و کنترل داخلی بر رضایت مشتری و عملکرد مالی در بین کارکنان شرکت بیمه ایران شهر رشت تاثیر معناداری دارد.