یکی از مسائل مهم و چالش های اساسی که مرتفع کردن آن نیز دشوار است، مبحث توسعه بازار و و ارائه خدمات مالی در سایه اقتصاد دانش بنیان است. شرکت های فناور و دانش بنیان در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند، اما چالشی که پیش روی تمام این شرکت ها وجود دارد، نقش کمرنگ شرکت های فناور در اقتصاد است. فناوری مالی (فین تک) به مثابه نوآوری در حوزه خدمات مالی، طیف وسیعی از عملیات شرکت ها و سازمان ها را شامل می شود که به طور معمول کیفیت خدمات را با استفاده از برنامه های فناوری اطلاعات بهبود می بخشند. بررسی این نوآوری فناورانه در ارائه خدمات مالی برای گستره وسیعی از کاربردها در بخش زیادی از زنجیره ارزش از اهمیت برخوردار است. پیاده سازی فناوری های مالی نوین مستلزم ایجاد زیرساخت های مالی، فناوری اطلاعات، تدوین قوانین و نظارت کارآمد است. از این رو تأکید بر دیجیتالی نمودن در راستای راحتی کاربری، امنیت کاربر و دسترسی عمومی، می تواند منجر به افزایش تمایل و تقاضا به سمت فناوری مالی گردد. هدف کاربردی پژوهش حاضر، رتبه بندی ابعاد فناوری مالی و ارائه خدمات مالی با رویکرد تحلیل سلسله مراتبی است. روش انجام پژوهش حاضر، به صورت توصیفی و پیمایشی است که از طریق توزیع پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کارشناسان رشته سیستم های اطلاعاتی حسابداری رایانه ای و فناوری اطلاعات شرکت های دانش بنیان است که تعداد 30 نفر انتخاب شده اند. پس از جمع آوری داده های پژوهش برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار Expert Choice، به بررسی و رتبه بندی داده ها با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی پرداخته شد. یافته های پژوهش نشان دادند که به ترتیب بازارها (مالی و بیمه)، حسابداری (شخصی و شرکتی)، پرداخت ها (کارت، پرداخت و انتقال وجه) و در نهایت فناوری (ابزار موجود و به روز بودن) دارای اولویت هستند. به بیان دیگر، رویکرد بیشتر معامله گران نسبت به فناوری مالی از جنبه بازارهای مالی است که علاوه بر دسترسی آسان و راحتی کاربر از امنیت بالایی نیز برخوردار است.