آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط فرایند توسعه ی محصول جدید و اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی می باشد. امروزه بیشتر سازمان ها ضرورت برخورداری از فرایند بهینه توسعه محصول جدید را به خوبی احساس کرده اند و برای این منظور ازراهکارهای مختلفی استفاده و از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک گرفته اند، با این وجود ممکن است معرفی محصولات جدید آنها با شکست مواجه می شود. به همین خاطر شناسایی عوامل موثر در بازاریابی محصولات جدید از اهمیت بسزایی برخورداراست. یکی از این موارد افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها هستند. روش این تحقیق توصیفی کاربردی است. روش نمونه گیری با استفاده از روش خوشه ای می باشد. همچنین حجم نمونه این تحقیق با استفاده از جدول مورگان 384 نفر از فلوئنسرهای فعال در حوزه تبلیغات است. روش گردآوری داده ها در مرحله اول به صورت کتابخانه ای و در مرحله دوم به صورت میدانی می باشد. همچنین ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. روش تجزیه و تحلیل به وسیله نرم افزار spss و smart-pls می باشد. ضریب مسیر متغیرهای تحقیق بالاتر از 96/1 بدست آمد بنابراین مورد تایید است. نتایج تحقیقات نشان داد که اعتبار اینفلوئنسرها کمک بسیار زیادی به افزایش آگاهی مردم از برند و شناخته تر شدن آن خواهد کرد و در مورد کالا های تند مصرف فاصله کمی بین آگاهی از برند و قصد خرید از برند وجود دارد چرا که تفاوت زیادی بین برند های مختلف از نظر کیفیت در کالا های تند مصرف وجود ندارد و مصرف کننده معمولا در هنگام خرید، برندی را انتخاب خواهد کرد که از قبل درمورد آن آگاهی یافته است.

تبلیغات