مرور ادبیات قبلی بیان می کند سیاست های اعتباری شرکت ها از ارزش بازار شرکت ها تأثیر می پذیرد و این وضعیت می تواند راه های تأمین مالی را بین شرکت ها را متفاوت کند. بر این اساس، این پژوهش به بررسی تجربی تأثیر ارزش شرکت بر سیاست های اعتبار تجاری پرداخت. برای نیل به هدف پژوهش، از اطلاعات مالی نمونه 163 شرکت پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران بر اساس روش غربالگری سیستماتیک و روش رگرسیون چندمتغیره استفاده شد. دوره زمانی این پژوهش سال های 1390 تا 1399 است. یافته ها نشان داد که ارزش شرکت با معیار کیوتوبین تأثیر منفی و معناداری بر اعتبار تجاری شرکت دارد؛ به عبارت دیگر، شرکت های دارای ارزش بازار بالاتر، کمتر از طریق دریافت بدهی و استقراض اقدام به تأمین مالی می کنند. یافته های این پژوهش اثرات ارزش شرکت را در کشورهای درحال توسعه را به تصویر می کشد و ادبیات حوزه تأثیرپذیری سیاست های تأمین مالی از عملکرد بازار شرکت ها را توسعه می دهد. بر این اساس، به مدیران پیشنهاد می شود که بر بهبود ارزش شرکت تأکید داشته و سعی داشته باشند جایگاه شرکت را در بازار سرمایه بهبود ببخشند.