آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

با مروری بر سهم صنعت بیمه در اقتصاد کشورهای توسعه یافته می توان دریافت که این صنعت یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی کشورهاست بنابراین صنعت بیمه در مقایسه با خدمات دیگر نقش و اهمیت بیشتر و چشمگیرتری دارد؛ و همچنین مدیریت ارتباط با مشتری چیزی بیشتر از چند ابزار و فرآیند است طوری که در کسب و کارها به مفاهیمی مثل سی آر ام فوق کسب و کار می رسیم؛ مثلا قرار دادن دسترسی ها و امکانات پرتال مشتریان، شرکا و …. مدیریت ارتباط با مشتریان چنان به سمت انعطاف پذیری شتاب گرفت که بتواند تمام مشتریان در حال تغییر و انتظارات آنها را پوشش دهد. به مرور زمان انتظار از مدیریت ارتباط با مشتریان به جایی رسید که آنرا فراتر از یکسری کانال جمع آوری داده از مشتریان و ذی نفعان می دانستند. طوری که انتظار می رفت مدیریت ارتباط با مشتری بتواند با تکنولوژی های دیگر تلفیق شود و انتظارات مشتریان را به صورت جامع الاطراف پوشش دهد. این تغییرات شگرف و بنیادی سبب شد به طور کلی برای مدیریت ارتباط با مشتری یک محل یا بازاری ایجاد شود که بتواند ارائه شود و نقش فناوری اطلاعات در مدیریت ارتباط با مشتری مورد توجه قرار بگیرد. هدف از مقاله حاضر مروری بر اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در مدیریت ارتباط با مشتری برای صنعت بیمه است.

تبلیغات