پژوهش حاضر به بررسی خودکارآمدی ادراک شده مدیران مدارس از شایستگی های مدیریتی و ارتباط آن با میزان رضایت از وضعیت یادگیری و آموزش در مدارس پرداخته است. تحقیق حاضر بر حسب هدف از نوع کاربردی ازنظر اجرا از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس مقطع دبیرستان شهر زاهدان می باشد. تعیین حجم نمونه از نرم افزار sample power استفاده شده است که تعداد 181 نفر با روش حذف سیستماتیک بعد از نمونه گیری خوشه ای به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد. در این پژوهش از پرسشنامه شایستگی های مدیران شیلر (2003) شامل 28 سوال، پرسشنامه خودکارآمدی ادراک شده شرر و همکاران (1994) شامل 31 سوال، پرسشنامه رضایت از یادگیری فرج اللهی و همکاران (1391) شامل 21 سوال می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در فرضیه اصلی: خودکارآمدی ادراک شده و شایستگی های مدیریتی مدیران مدارس با رضایت از وضعیت یادگیری در مدارس رابطه دارد، فرضیه فرعی اول: خودکارآمدی ادراک شده مدیران مدارس با رضایت از آموزش در مدارس رابطه دارد. فرضیه فرعی دوم: شایستگی های مدیریتی با رضایت از آموزش در مدارس رابطه دارد و در این پژوهش هر سه فرضیه تایید می گردد.