آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یک محصول است که بر اثر استفاده مکرر از آن به وجود می آید که دلیل آن را فرآیندهای روانی می دانند. برندهای لوکس به محصولات دارای سطح کیفیت بالا، محصولات لذت جویانه و اغلب دست ساز اشاره می کند که با قیمت بسیار فراتر از سودمندی کارکردی خود، به فروش می رسند. هدف از انجام پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه های کلیدی وفاداری به برند در کالاهای لوکس با استفاده از تکنیک دلفی فازی است. بدین منظور پس از مرور مبانی نظری و پیشینه پژوهش به شناسایی ابعاد وفاداری به برند در کالاهای لوکس با نظر 30 نفر از خبرگان و اساتید دانشگاهی مسلط به مفاهیم تحقیق پرداخته شد. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که تبلیغات دهان به دهان؛ تمایلات خریدار؛ افزایش خرید کالاهای هدف؛ تکرار خرید توسط مشتری؛ میزان ترجیح برند نسبت به سایر برندها و رفتار خریداران قبلی بر وفاداری به برند کالاهای لوکس تأثیر مستقیمی دارند.

تبلیغات