آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

برنامه کارآموزی دانشجویان فارغ التحصیل برای کاوش شغلی در دانشگاه های ایران آموزش ساختار یافته و تجربه عملی را از طریق دوره های کارآموزی برای طیف گسترده ای از مشاغل در سطح دکترا ارائه می دهد. مدل برنامه نگرش کارآفرینانه به رشته ی تحصیلی با موفقیت در دانشگاه های ایران تکرار شد. در اینجا، ما داده های نتیجه را برای مجموع 40 دانشجوی دکترا شرکت کننده در برنامه های نگرش کارآفرینانه به رشته ی تحصیلی و تجربیات کارآموزی از سال های 1395 تا 1399 و 1399 تا 1400 ارائه می کنیم. برنامه های کارآموزی در دو سایت مشارکت، نرخ تکمیل کارآموزی و نتایج کلی قابل مقایسه را نشان داد. با استفاده از داده های نظرسنجی، گروه متمرکز و مصاحبه فردی، متوجه می شویم که این برنامه ها مهارت های توسعه شغلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند، در حالی که اعتماد دانشجویان را به کاوش شغلی و تصمیم گیری افزایش می دهند. کارآموزی، به ویژه، توسط دانشجویان برای افزایش توانایی آنها در تشخیص یک حوزه انتخابی شغلی و افزایش اعتماد به نفس در پیگیری آن حرفه درک شد. ما داده هایی را ارائه می کنیم که نشان می دهد مشارکت در برنامه زمان متوسط ​​را به درجه تغییر نمی دهد و ممکن است به برخی از کارآموزان کمک کند تا از "پساداکتری پیش فرض" اجتناب کنند. یافته های ما نشان داد که وسعت سرمایه گذاری مورد نیاز، اهداف دوره های کارآموزی، تعداد فعالیت های حرفه مناسب مد نظر، توانایی و شایستگی مدیریت دوره های کارآموزی، همکاری و ارتباطات مدیران دانشگاه، عدم قطعیت و شاخص های مرتبط با ریسک، وابستگی با بازارکار، تنوع گونه ها و نوع کارآفرینی، تعداد سطوح سلسله مراتبی برای تصمیم گیری و قوانین و مقررات، شاخص های موثر در انتخاب دوره های کارآْموزی برای افزایش خلاقیت برای ورود به بازارکار توسط دانشجویان بوده است.

تبلیغات