بحث تبلیغات یکی از مهمترین و پیچیده ترین مباحث دنیای امروز است که توجه بسیاری از دانشمندان حوزه-های محتلف علوم انسانی از جمله پژوهش گران حوزه های بازاریابی، فرهنگ، رسانه،جامعه شناسی، روانشناسی و مدیران شرکت های تجاری را به خود جلب نموده است. هدف تحقیق پیش رو بررسی تحقیقات موجود در حوزه-ی تبلیغات از دیدگاه پست مدرنیسم و ارائه ی یک طبقه بندی از مهمترین حوزه هایی که به تبلیغات از نگاه پست مدرنیسم توجه شده است. بدین منظور با مطالعه ی ادبیات موجود در زمینه های تبلیغات و پست مدرنیسم، تحقیقاتی که که به نظر بیشترین ارتباط را با موضوع مورد نظر داشتند بررسی شده و پس از بیان مهمترین مفاهیم مدنظر آنان، این تحقیقات در چهار دسته ی بینامتنیت(میان متنی)، فرهنگ، جنسیت و رفتار مصرف کننده دسته بندی می گردند، که این دسته بندی می تواند چارچوب ذهنی مناسبی به پژوهشگران علاقه مند در این حوزه ارائه نماید.