از جمله شخصیتهایی که می توان از آثارشان در جهت ایجادوحدت رویه درسیاستهای نظام در هر زمینه ، از جمله مسئله تبلیغات استفاده کرد ، حضرت امام خمینی رضوان ا.. تعالی علیه هستند که خود محیی وحدت و بنیانگذار این نظام در ایران بوده اند.
"امروزه جدال بر سر یکپارچگی فرهنگی و گریز از جداسریها وفرقه گراییهای فرهنگی تب وتاب دیگری یافته است ودر اقصی نقاط جهان به دلایل مختلف سر بر آورده وآتشی که به خرمن ساختار فرهنگی ملل و نحل افکنده است ، بیش از پیش کانون بحث وفحص بوده و دولتمردان و دانش پژوهان فرهیخته و فرهنگ شناس را به تکاپوی چاره جویی اینمعضل ملی - جهانی بر انگیخته است
"
نحوه تنظیم خبر و معیارهای گزینش اخبار ، موضوعی است که معمولا سئوالاتی را در ذهن افراد پدید می آورد.مخاطبان می خواهند بدانند خبر چگونه و با چه دیدگاههایی تهیه می شود ، چشم انداز تهیه کنندگان خبر چیست وآنها چرا بعضی از وقایع را در مقایسه با سایر رویدادها برای تهیه خبر مناسب می دانند ، مقاله حاضر درحد امکان به این سئوالات پاسخ می گوید.
"یکی از مسائل مهم در زمان حاضر برای کشورهای جهان سوم ، مسئله فرهنگ وتکنولوژی است و در این زمینه سئوالهای مهمی بدین شرح مطرح است: - آیا می توان با حفظ فرهنگ ملی ، صنعتی شدو اگر می توان چگونه ؟- آیا می توان با گریز از خویش به گنجینه صنعت و تکنولوژی دست یافت و اگر نمی توان چرا و به چه دلیل ؟- آیا مرزهای جغرافیایی و فرهنگی در جهان امروز از یکدیگر فاصله گرفته اند ؟-و...
"
ه موازات پیشرفتهای تکنولوژی و ظهر سیستمهای چند رسانه ای وکانالهای متعدد تلویزیونی در طی سالهایآخر دهه 1980 ، تغیرات قابل ملاحظه ای در فضای کار رادیو تلویزیون حاصل شد . این تغییرات خود زمینه ساز بحثی پیچیده با عنوان (کیفیت رادیوو تلویزیون ) گردید و امروزه با نزدیک شدن به سالهای آخرین قرن بیستم ، مسئله (کیفیت) به موضوع اصلی مباحث رادیو تلویزیونی در سراسر جهان تبدیل شده است .
ارتباط ، محور کلیه رفتارهای اجتماعی انسان است . از نظر اجتماعی ، انسانها جز از طریق برقراری ارتباط بوسیله نمادهای مشترک ، قادر به انجام کنش متقابل اجتماعی نیستند . آدمی با استفاده از این نمادها ، می تواند به بیان اطلاعات ، عقاید و احساسات خویش بپردازد.
نگاه به آینده و پیش بینی اتفاقاتی که روی خواهد داد ،برای بشر آرمانی دیرپاست. اما امروزه تلاش می شود تا با کمک ( جامعه شناسی آینده ) اما امروزه تلاش می شود تا با کمک ( جامعه شناسی ) بعنوان حوزه ای جدید در جامعه شناسی کار علمی گسترده ای در مورد پیش بینی وقوع رویدادها بعمل آید .
"مسئله فرصت برای اتخاذ تصمیم در مورد یک خبر ، میزان دقت و محدودیت زمان جمع آوری اطلاعات وتاثیری که این امر بر جهت دار بودن خبر می گذاردونیز تاثیر خبر بر اندیشه مردم و به عبارتی پاسخگویی به افکار عمومی ، مسائلی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته شده است .
"
مقاله زیر نظری است اجمالی به ساختار رادیو تلویزیون در کشور آلمان ونقش شرکتهای پخش دولتی و خصوصی در این زمینه .ضوابط قانونی حاکم بر عملکرد رادیو و تلویزیون درآلمان نسبتا مفصل است و در این مقاله کوتاه تنها در مواردی به رئوس کلی برنامه ها نحوه تامین مالی شرکتهای پخش رادیو تلویزیونی اشاره شود و همچنین پخش تجاری و نوآوریهای پخش که موجب تغییر قابل ملاحظه ای در چشم انداز رادیو تلویزیونی در آلمان شده است بیان گردد.
شبکه دوم تلویزیون مراکش با استفاده از در آمد حاصله از دریافت حق اشتراک برای پخش برنامه های خارجی وارداتی توانست برنامه های آزاد عربی را بدون تکیه بر سرمایه دولتی برای افراد طبقه ای از جامعه که تنها زبان عربی می دانند فراهم کند و کمکی به سرمایه گذاری در زمینه تولیدات محدود داخلی باشد