میان متنیّت اندیشهای است که در دوران اخیر، اهمیت بیشتری در تحلیل رسانهها یافته است. استفادة فزاینده از این اصطلاح تا حد زیادی مدیون تأثیر نظریههای فرانوگرا بر طرز تفکر موجود در مورد، محصولات رسانهای معاصر و تحلیل آنها بوده است. اما با این حال همة رویکردهایی که در آنها از مفهوم میان متنیّت استفاده میشود، در چهارچوب فرانوگرایی قرار نمیگیرند. به همین خاطر در این بخش، پیش از پرداختن به معرفی و کند و کاو اندیشههای فرانوگرا، شماری از تعاریف میان متنیّت ارائه خواهد شد و میزان سودمندی این اندیشهها و رویکردهای مربوط به آن در تحلیل متون رسانهای، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از آن نیز بحث در مورد اندیشه میان متنیّت، در ارتباط با نمونهها و مثالهایی از رسانههای مختلف: تبلیغات تجاری، موسیقیهای ویدئویی (پاپ) و فیلمهای معاصر هالیوود، ادامه خواهد یافت.