"در کشور ما با وقوع یک انقلاب دینی که قصد سامان دادن امور گوناگون جامعه را بر اساس دین در سر داشت، پرسشهایی جدی در زمینه توانایی دین در برآوردن نیازهای گوناگون از جمله آزادی و عدالت مطرح شد که دیدگاههای متفاوتی را در عرصههای گوناگون پدید آورد. یکی از این عرصهها ورود دین به حوزة وسایل ارتباط جمعی بود.
نکتهای که در بحث از رسانه دینی اهمیت فراوان دارد تفکیک حوزة بحث و تعیین این نکته است که ورود دین به حوزة رسانهها در کدام یک از سطوح روش، محتوا یا هدف مطرح میشود یعنی:
1ـ آیا منظور ترویج مضامین دینی از طریق رسانههاست؟
2ـ آیا قرار است روشهای تبلیغ ادیان به روشهای تبلیغی موجود در رسانهها اضافه شود؟
3ـ یا تنظیم اهداف رسانه بر اساس اهداف دین مورد نظر است؟
نویسنده در این مقاله قصد دارد با بحث در خصوص سؤال سوم نشان دهد که چگونه آرمانها، ارزشها و اهداف دینی میتوانند مقدمة تنظیم اهداف رسانه را فراهم آورند. وی در این بررسی نظر خاصی به مطبوعات و رسانههای نوشتاری دارد.
نگارنده در نهایت به این نتیجه میرسد که: بزرگترین کارکرد عصر پست مدرن کاهش عقلگرایی در جوامع انسانی است. بنابراین با توجه به عقلگرا بودن دین اسلام و قائل شدن شعور و قدرت تفکر برای تودههای انسانی، مطبوعات در جامعه اسلامی باید مطالب خود را در جهت تعمیق تفکر بشر و ارائه دادههای صحیح به وی برای باروری اندیشه تنظیم کنند."