«تبلیغات در خبر» گفتمانی انتقادی در مطالعات خبری است. به اعتقاد اندیشمندان این حوزه، با وجود آن که رسانههای خبری ادعای اطلاعرسانی صرف، عینی و واقعی را دارند فراگرد اطلاعرسانی آنها به نحوی است که خبر با خارج شدن از جنبه اطلاعرسانی جنبة تبلیغاتی به خود میگیرد و ایدئولوژی صاحبان رسانهها را بر مخاطبان تحمیل میکند، اما تبلیغات در خبر یا خارج شدن خبر از اطلاعات واقعی و تبدیل آن به تبلیغات، امری مشهود نیست. اصولاً مخاطبان با اعتقاد به بیطرفی، بیغرضی، جامعیت، صحت و قابلیت رسانه که به طور کلی به آن اعتبار رسانه میگویند، اخبار رسانهها را باور میکنند. حال اگر مخاطب متوجه این امر شود که رسانه فاقد یکی از اصول مذکور بوده و به جای اطلاعرسانی خواهان تأثیرگذاری بر وی است، دیگر پیامها را نخواهد پذیرفت و به این ترتیب شکست رسانة خبری حتمی خواهد بود.