با توجه به هزینههای گزاف برنامهسازی در رسانههای گروهی، «تبلیغات» یا ارتقاء فروش (promotion) جزء حساسی از راهبردهای پخش برنامههای رادیو تلویزیونی و کابلی به شمار میرود. در حوزه بازاریابی، «تبلیغات» اولین عملکردی است که حفظ موقعیت قابل رقابت ایستگاهها، شبکهها و سیستمها را در بازارهای مربوطه میسّر میسازد. از آنجا که عامّه مردم، برنامههای تلویزیونی، دیسپردازیهای رادیوئی (Radio formats) و برخی از شبکهها را تا حدّ قابل درکی تبدیلپذیر میپندارند، کلیة مدیریتها نیز بایستی در پی یافتن روشهایی برای جذب بینندگان یا شنوندگان به خصوص ایستگاهها یا شبکههای خاصّ خود باشند. «تبلیغات» یا ارتقاء فروش ابزار ضروری و اجتنابناپذیری برای ابداع و قابل توجّه ساختن تفاوتهاست. این امر یعنی، حفظ موقعیّت (positioning) از طریق متقاعد ساختن عامّة مردم به این که شبکه، ایستگاه، سرویس یا سیستم کابلی و یا برنامة خاصی، اساساً با رقبای خود متفاوت است.