پژوهش های ارتباطی

پژوهش های ارتباطی

پژوهش های ارتباطی 1374شماره 6

مقالات

۱.

سخن سردبیر

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 78
در ابتدا نظر اندیشمندان ارتباطی این بود که رسانه ها توان آنرا دارند تا با به عهده گرفتن سهمی مهم در آموزشهای رسمی وغیر رسمی تغییرات عظیم و گسترده ای در شیوه تفکر و نگرش جامعه نسبت به پدیده های مختلف ایجاد کنند.
۲.

توان آموزشی رادیو و تلویزیون میزگرد مجله پژوهش و سنجش

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 929
همواره عقیده بر این بود است که تلویزیون آموزشی می تواند به انتقال اطلاعات ، تقویت یادگیری و کاربست مهارتهای خاص به منظور فرایند یادگیری کمک کند.
۳.

تئوریهای جهان بینی و مسئله ارتباطات

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 434
تئوری یک کلمه سحر آمیز نیست و تئوری گرایی ، به معنای تصمیمی سرسختانه به منظور سامان دادن به هر چیز و تبیین آن در یک نظام واحد است که می تواند افراد را به شیوه های تفکر بسیارخشک و مضحک رهنمون شود.
۴.

اختلال فرهنگی و زمینه های ایجاد آن

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 215
از دیدگاه جامعه شناسی ، خصوصا مباحث مطرح در بحث فرهنگ شناسی و جامعه شناسی فرهنگ بحث از فرهنگ با آنچه سیاستمداران مطرح کرده اند متفاوت است
۵.

تغییر نگرش از طریق رسانه : فرایندی سه مرحله ای

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 971
انسان موجودی است اجتماعی که در اجتماع زندگی می کند ، با اجتماع حرکت می کند و با اجتماع به رشد و بالندگی می رسد.
۶.

تکولوژی های نوین ارتباطی و انسان معاصر

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 735
در عصری زندگی می کنیم که مخاطبان وسایل ارتباطی و فضای ارتباطی یا پیرامون ارتباطی آنها ، تغییر کرده است.این تغییر ناشی از تحولاتی است که در سرزمینهای دور ودر فرهنگهای دیگر شکل گرفته لیکن اکنون امواج آن به جامعه ما نیز وارد شده است
۷.

اتصال ایران به شبکه های اطلاعاتی جهانی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 861
"امروزه ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه های علمی وتحقیقاتی جهانی برای بسیاری ازدانش پژوهان در اکثر رشته ها قطعی وروشن است. "
۸.

قدرت رسانه در مفهوم سنتی و جدید

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 160
آنچنان که مطالعات ارتباط شناسی در سه دهه اخیر روشن و تبیین کرده است ارتباطات رسانه ای را به دشواری می توان فارغ از بنیادهای فرهنگی و اجتماعی جوامع به مطالعه و تحقیق در آورد.
۹.

وسایل ارتباطی و تجربیات سیاسی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 285
روزنامه ها ، رادیو ، تلویزیون ، مجلات وسایر وسایل ارتباطی به انتقال انواع پیامهایی می پردازند که بر جهت گیریهایسیاسی تاثیر می گذارند.
۱۰.

کانالهای ارتباطی وتقویت ایستارها

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 629
رهنگ ورسانه واژه هاییی هستند کهاز لحاظ کاربردی مرتبط و از بعد مفهومی از یکدیگر مستقل هستند. آنچه از این دو واژه به ذهن متبادر می شود ، افکار عمومی است و آنچه این مقالهدر پی تحقق آن است نقش وکانالهای ارتباطی در تقویت ایستارها و نگرشها و تاحدی ابداع آنها در افکار عمومی مردم است.
۱۲.

رابطه کودکان و تلویزیون مقوله ای همیشه قابل بررسی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 792
اولویتهای والدین در تماشای تلویزیون همچنین عادات و جهت گیریهای آنها نسبت به تلویزیون ، در نحوه تماشای کودکانچه به تنهائی و چه همراه والدین اثر می گذارد
۱۳.

رسانه ها ابزاری با توانهای آموزشی متفاوت

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 913
اصطلاحا واژه رسانه ها به گروهی از ابزار ارتباطی اطلاق می شود که اطلاعات را به مخاطبان بسیاری می رسانند و بنا بر این آنها را رسانه های جمعی می نامند.
۱۴.

ژاپن در راه ساخت برنامه های فراملی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 614
جریان بین المللی وفراملی برنامه های تلویزیونی ، موضوع برخی از مطالعات دو دهه گذشته بوده است. رشد سخت افزار تکنولوژی ارتباطی با توسعه تولید و توزیع نرم افزار برنامه همگانی گردیده و به همان نسبت تحقیق در این زمینه را سرعت بخشیده است.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۳