ارزشهای خبری معیار گزینش رویدادها هستند، از بین هزاران خبری که هرروز اتفاق میافتد تنها تعدادی اندک شانس انتشار مییابند. انتشار این خبرها براساس علائق قومی، فرهنگی، دینی، مصالح سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی، نظامی و موارد عدیده دیگر است. گزینشگران خبر به هنگام گزینش هرخبر، ابتدا یک یا چند ارزش خبری موجود در خبر را برجسته کرده و سپس اقدام به انتشاران میکنند. خبرهایی که دارای ارزشهای خبری معمول در عرف رسانهها باشند(مانند دربرگیری، بزرگی، مجاورت معنوی یا جغرافیایی، شهرت، عجیب یا استثنایی بودن، برخورد و...) هرکدام قادر خواهند بود قشر خاصی از افراد را به سوی خود جذب کنند. افراد متعددی مانند گالئونگ، روژ، والتروارد، گایار، شولز، دکتر معتمدنژاد و سایر علمای حوزه ارتباطات در زمینه ارزشهای خبری نظریههایی را ارائه دادهاند که به فهم هرچه بهتر بحث ارزشهای خبری کمک فراوانی میکند.