آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۳

چکیده

میزگردها و برنامه‌های محاوره‌ای، بخش عمده‌ای از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ایران و جهان است. از آنجا که این برنامه‌ها به بسیاری از معضلات حیاتی مخاطبان می‌پردازند، می‌توانند در زمره بهترین برنامه های رادیویی و تلویزیونی قرارگیرند؛ اما چون این برنامه‌ها از نظر ماهیتی عاری از جلوه‌های تصویری و هنری هستند و به صورت مصاحبه و یا مباحثه بین دو و یا چند نفر اجرا می‌شوند، کیفیت تهیه و اجرای آنها در جلب مخاطبان موثر است. به این معنی که اگر تهیه کننده و مجری با مطالعه و شناخت دقیق مخاطبان، برنامه‌ای را به شکل مطلوب ارائه‌ کنند، مورد توجه قرار می‌گیرد و در غیر این صورت، برنامه‌ آنان خسته کننده و بی‌فایده خواهد بود. هدف این مقاله، ارائه روشها و توجه به مطالب و نکاتی است که تهیه کنندگان و مجریان برنامه های محاوره‌ای را در ارتقای کیفیت این برنامه‌ها و تاثیرپذیری مخاطبان آنان یاری دهد. برای سهولت، این مقاله به سه عنوان اصلی تحقیق، نگارش و تولید تقسیم شده و با تقسیمات جزئی تر هرعنوان، به روشها و نکات قابل توجه آنها پرداخته شده است.

تبلیغات