آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۷

چکیده

در بازار رقابتی امروز به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، رقابت از سطح شرکت ها به رقابت میان زنجیره تأمین آن ها کشیده شده است. کارایی زنجیره تامین به عوامل متعددی بستگی دارد. موفقیت زنجیره توزیع غالباً به چگونگی انجام وظایف اعضای این زنجیره در جهت رسیدن به اهداف مشترک بستگی دارد. در این میان توزیع کنندگان به عنوان یکی از اعضای اصلی و رابط بین تولید کننده و مشتریان نقش کلیدی در مدیریت زنجیره تأمین و به طور خاص در جمع آوری اطلاعات بازاریابی، کاهش عدم قطعیت تقاضا و بهبود رضایت مشتریان دارند. در صنایع لبنی به دلایل مختلف و وجود حساسیت های گوناگون از جمله نرخ فسادپذیری سریع و بالا، نقش تامین کننده کلیدی تر می باشد. لذا هدف این پژوهش، ارزیابی و آسیب شناسی شبکه توزیع شیر از صنایع لبنی می باشد. در این راستا، نخست با رویکرد مدل اسکور در سه سطح به ارزیابی شبکه توزیع شیر پرداخته شده است. بعد از آن شاخص های ارزیابی شبکه توزیع شناسایی شده و متناسب با آن ها، عارضه های شبکه توزیع مورد مطالعه شناسایی شدند. مهم ترین عارضه شناسایی شده در شبکه توزیع شیر، توزیع شیر نزدیک به تاریخ انقضای آن ها بوده است. در مرحله بعد، علل عارضه های شبکه توزیع شیر شناسایی و دسته بندی شدند که مهم ترین آن ها طبق روش AHP، نبود سیستم نظارت مناسب بر شبکه توزیع و خطاهای انسانی در انتقال اطلاعات می باشد.

تبلیغات