آموزش مهندسی مبتنی بر رفع مشکل مروری برتجربه های دانشگاه Aalborg دانمارک
آرشیو
چکیده
یکی از وظایف دانشگاهها، که مهم ترین و مؤثرترین نهادهای آموزشی به حساب می آیند، این است که باید دانشجویان را به گونه ای تربیت کنند که هر دانش آموخته ای بتواند متناسب با رشته و مدرک دانشگاهی خود جذب بازار کار شود، ولی مشکل بیشتر دانشگاهها این است که نمی توانند دانشجویان را به درستی برای بازار کار تربیت کنند. مطالعه تجربه های دانشگاه آلبورگ در زمینه تربیت مهندسان کارآزموده نشان می دهد که چگونه دانشجو در طول مدت تحصیل موارد عملی را یاد می گیرد تا وقتی که وارد بازار کار شد بتواند از عهده وظایفش برآید؛ به عبارت دیگر، دانشجویان به گونه ای تعلیم می بینند که بتوانند به صورت نظری-کاربردی تحصیل کنند و درنتیجه، تخصص و کارایی لازم را در رشته مورد نظر به دست آورند تا در بازار کار جذب همان رشته ای شوند که در آن تخصص یافته اند. در واقع، رشته های مهندسی را طوری طراحی می کنند که نتیجه کار دانش آموختگان عینی تر، محسوس تر و کاربردی تر شود.Problem Based Learning in Engineering Education: A Case Study from Aalborg University
One of the most important objectives of universities is to train their students in a manner that they could find a job related to their educational background after graduation. But one of the difficulties that most academic sectors are faced with is that their graduates cannot easily find a job related to their educational background. Implementation of Problem Based learning with a high degree of focus on the integration of real life engineering problems. A case study from Aalborg University also shows how establishing a university in a region with only little industrial activity can stimulate and to a high extend be the basis for a development of this region to an industrial community with world class competence. The students participate in courses in which they face the real life engineering problems and this will help them to have better opportunities to find a job in industrial sectors after graduation.