نویسندگان: عبدالرضا چینی

کلید واژه ها: اعتبارسنجی آموزش استانداردها خودارزیابی

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۱۲۹ - ۱۲۹
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۶

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۲

چکیده

 در ایالات متحده آمریکا دو نوع اعتبارسنجی برنامه های آموزشی وجود دارد: منطقه ای و تخصصی. اعتبارسنجی منطقه ای، از طریق شش انجمن علمی انجام می شود. این انجمن ها از دانشگاه ها و دانشکده هایی که در هر یک از این شش منطقه جغرافیایی کشور (جنوب، شمال مرکزی، آتلانتیک میانی، نیوانگلند، غرب و شمال غربی) قرار دارند، تشکیل شده اند. اعتبارسنجی تخصصی، با توجه به نیاز سازمان های حرفه ای، برای حصول اطمینان از کیفیت آموزش عرضه شده به کسانی که در حوزه های تخصصی به کار مشغول می شوند، نهادینه شده است. امروزه، بیش از هفتاد رشته تخصصی در حوزه آموزش عالی، مانند حقوق، پزشکی و مهندسی، در معرض انجام اعتبارسنجی های تخصصی قرار دارند. در اجرای این اعتبارسنجی ها، برخی از سازمان های ملی و هزاران نفر، به طور مستقیم یا غیرمستقیم مشارکت دارند. این مقاله به بررسی استانداردها و فرایند اعتبارسنجی آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا می پردازد. 

ACCREDITATION OF CONSTRUCTION EDUCATION PROGRAMS IN THE UNITED STATES OF AMERICA

In the United States of America (USA), there are two types of educational accreditation, regional and specialized. The former is practiced through associations of colleges and universities within defined geographical areas of the country (South, North Central, Middle Atlantic, New England, West and Northwest). Specialized accreditation grew out of a desire on the part of professional bodies to ensure the quality of education given to practitioners. Today, more than seventy fields in post-secondary education such as law, medicine, and engineering are subject to specialized accreditation conducted through the direct or indirect involvement of several national organizations and thousands of individuals. This paper reviews the standards and process for accreditation of construction education programs in the USA.

تبلیغات