توسعه اقتصادی و صنعتی و رقابت در صحنه بین المللی وقتی میسر می شود که مهندسان کشور قادر به تشخیص مسائل صنعت بوده، از ابتکار، خلاقیت، نبوغ و پشتکار خود در حل مسائل و نوآوری های صنعتی استفاده کنند. علاوه بر این ها، مهندسان باید از پایه بسیار قوی در علوم مهندسی برخوردار باشند و بتوانند دانش های جدید را نیز فرا بگیرند. آموزش کنونی مهندسی در کشور شامل دو موضع آخر است، ولی ضرورت دارد در این برنامه آموزشی، تحولی ایجاد گرد تا مهندسان بتوانند مسائل را تشخیص دهند و با اعتماد به نفس دست به نوآوری در صنایع بزنند. برای تحقق این امر پیشنهاد می شود که دانشجویان مهندسی به طور تناوبی دوره های 4 ماهه را در دانشگاه و صنعت بگذانند، پروژه های دانشجویی در ارتباط با مسائل صنعت باشند و بالاخره مهندسان با تجربه به عنوان استادان مدعو برای تدریس دروس کاربردی مهندسی، هدایت پروژه های دانشجویان و مشاوره با استادان و دانشجویان به دانشگاه ها دعوت گردند.