آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۸

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثرات هویت یابی مشتری از برند بر بسط موفق برند ورزشی به انجام رسید و در آن نقش متغیرهایی همچون عشق به برند و تعهد و وفاداری به برند مورد بررسی قرار گرفت. از نظر روش جمع آوری داده ها، این پژوهش توصیفی پیمایشی بوده و از نظر هدف، کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه طرفداران برندهای فوتبالی داخلی شهر شیراز تشکیل دادند که از میان آن ها، نمونه ای معادل 384 نفر با استفاده از روش کوکران انتخاب گردید. یافته ها نشان می دهند که متغیر هویت یابی مشتری با برند، بر عشق به برند و تعهد و وفاداری آن ها نسبت به برند تأثیرگذار می باشد. همچنین، براساس یافته ها مشخص می شود که از میان سه متغیر عشق به برند، تعهد به برند و وفاداری به برند، تنها متغیر وفاداری به برند توانسته است بر بسط موفق برندهای ورزشی مؤثر باشد. از سوی دیگر، یافته ها حاکی از آن است که متغیر وفاداری، رابطه میان تعهد به برند و بسط موفق برند از یک سو و رابطه میان عشق به برند و بسط موفق برند از سوی دیگر را میانجی گری می نماید.

تبلیغات