در طول چند دهة پیش، درک سودمندی و سهولت استفاده، مهمترین عوامل در پذیرش فناوریهای جدید در حوزة سیستمهای اطلاعاتی بوده است. با این حال، این دو عامل به تنهایی نمیتوانند رفتار کاربران را در محیطهای نوظهور مانند بانکداری اینترنتی توصیف کنند. از دیدگاه پذیرش فناوری در سطح پذیرش فردی، این مقاله با دخالت دادن ویژگیهای محیط بانکداری اینترنتی، «مدل پذیرش فناوری» را توسعه داده است. در این پژوهش با بررسی مهمترین مدلهای ارائهشده در حوزة پذیرش فردی فناوری، دو سازة «برداشت ذهنی از توانایی شخصی» و «اعتماد» به مدل پذیرش فناوری افزوده شدهاند. روش این پژوهش، پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات آن، پرسشنامه بوده است. جامعة آماری این مطالعه را 310 نفر از مشتریان بانک تشکیل دادهاند.