آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۱۷

چکیده

فنّاوری RFID دارای کاربردها و قابلیت های بسیار بالایی در صنعت است که استفاده از آن در سال های اخیر به شدت فراگیر شده است. با توجه به اشاعه این فنّاوری در محصولات، نیاز به بررسی پذیرش آن توسط مصرف کنندگان این فنّاوری احساس می شود. از این رو، مقاله حاضر با استفاده از مدل پذیرش فنّاوری (TAM) به بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش این فنّاوری توسط مصرف کنندگان پرداخته است. بدین منظور، پرسشنامه تهیه شده در میان اعضای جامعه آماری، یعنی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران، توزیع شده و داده های جمع آوری شده با استفاده از روش رگرسیون خطی چندمتغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده حاکی از اهمیت بالای عوامل سهولت استفاده و فرهنگی و قانونی این فنّاوری است. این تحقیق می تواند به سازمان ها در درک بهتر مشتریان شان در ارائه محصولات مبتنی بر فنّاوری RFID کمک شایانی نماید و توسعه این فنّاوری را در کشور تسهیل نماید.

تبلیغات