این پژوهش بر آن بود تا چگونگی رفتار اطلاعجویی در جامعه مورد پژوهش (158 نفر) را بررسی کند و نقش عوامل شخصیتی را در رفتار اطلاعجویی آنان بیازماید. ابزار این پژوهش شامل دو پرسشنامه بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است و از تحلیل همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که بین برونگرایی دانشجویان و قضاوت ربط، خلق اندیشههای نوین، زمان به عنوان عامل انگیزش، و تلاش برای جستجوی اطلاعات رابطهای مثبت و معنادار وجود دارد. بین گشودگی به تجربه و نیز وظیفهشناسی، با زمان اختصاص دادهشده به جستجوی اطلاعات نیز رابطهای مثبت و معنادار مشاهده شد. با توجه به نتایج، میتوان بهطور کلی استنباط کرد که بین ابعاد شخصیت با ابعاد رفتار اطلاعجویی دانشجویان کارشناسی ارشد رابطه معناداری وجود دارد.