این مقاله گزارشی است از نتایج یک پیمایش پرسشنامهای بین سالهای 1995-1994 از اعضای هیئت علمی دو دانشگاه در فلسطین اشغالی، تا کشف کند که آیا در اثر تغییرات فناورانه که ابزار و رسانههای جدیدی را اضافه نموده و ساختار و ترکیب مجموعههای کتابخانهای را تغییر داده، در ارتباطات علمی نیز تغییراتی رخ داده است؟ از 2361 پرسشنامه توزیعشده 477 پرسشنامه بازگردانده شدند. این تحقیق، بر سه مؤلفه فرآیند جمعآوری اطلاعات تأکید دارد: نیازها و رویکردهای محققان، کانالهای دسترسی به اطلاعات، و منابع اطلاعاتی. در این پیمایش 5 رویکرد اصلی به اطلاعات و 8 کانال اطلاعاتی تعریف شدهاند. نتایج نشان میدهند که با وجود تغییرات وسیع رخداده در آموزش عالی، مؤسسات و کتابخانه هایی که در طول 45 سال گذشته (که علاقه به رفتار جمعآوری اطلاعات رواج یافته) آغاز به کار کردهاند، الگوهای کسب اطلاعات، دستنخورده مانده و در برابر تغییر مقاومت نمودهاند. نشریات ادواری حرفهای هنوز مهمترین .ابزار کسب اطلاعات حرفهای هستند و تکنگاشتها هنوز هم نقش مهمی ایفا میکنند