این مقاله سازهها تشخیصی مطرح شده توسط روانشناسان و مشاوران را مرور کرد. از میان سازههای مرور شده سازهء رابینسن بهعنوان جامعترین سازه شمرده شد که آسانتر از همه برای به کارگیری در مذاکرات پرسشکاوی در خدمت مرجع استفاده میشود. سازهء رابینسن نیازهای مراجعه کننده را در مقولههای زیر طبقهبندی کرد: ناسازگاری شخصی, تضاد با سایر افراد مهم، فقدارن دانش، عدم بلوغ و فقدان مهارت. این مقولهها را میتوان در طبقهبندی نیازهای جوینده اطلاعات به کار گرفت یافتههای به دست آمده از مصاحبه با کتابدار مرجع کتابخانه کاشیم ابراهیم این نکته را آشکار نمود که مقولههای موجود در سازه رابینسن در خصوص جویندگان اطلاعات متعددی به کار گرفته شد که در طی سالهای 1987 تا 1995 با پرسشهای خود به بخش مرجع کتابخانه میآمدند. نیاز مبرم جویندگان اطلاعات همانا آموزش کاربر بود. از آنجا که اکثر دانشجویان در برنامه آشنایی با کتابخانه شرکت نمیکردند، مهارتی در بهرهگیری از کتابخانه نداشتند. معنای ضمنی سازه رابینسن و به کارگیری آن در مطالعه حاضر کاملاً روشن است. کتابداران مرجع قادر خواهند بود از طریق فرآیند تشخیص و براساس نیازها جویندگان اطلاعات ایشان را طبقهبندی کنند. این نیاز میتواند نیاز به تقویت شخصیت بهمنظور کاستن از تضادهای انگیزش، نیاز به تقویت شخصی به منظور کاستن از تضادهای انگیزش، نیاز مرتبط با افراد مهم دیگر، نیاز به شناخت مجموعهء مرجع، نیاز به بلوغ و نیاز به مهارت در به کارگیری مواد مرجع باشد. در این صورت کتابدار مرجع در موقعتی بهتری برای ارائهء راهحل مناسب بهمنظور حل مسئله قرار خواهد گرفت.