کلید واژه ها: ابتکار کمربند و جاده توسعه زیرساخت کامبوج

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۷-۲۹
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۸۶

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۳

چکیده

چین بزرگترین کشور کمک کننده، وام دهنده، سرمایه گذار و شریک تجاری دوجانبه با کامبوج است. روابط اقتصادی با مشارکت فعال کامبوج در ابتکار کمربند و جاده تقویت شده است. مشارکت در ابتکار کمربند و جاده هزینه ها و منافعی در بردارد. این مقاله به بررسی نواقص زیرساختی، کاهش هزینه های تجاری و حمل و نقل، حمایت از بهره وری و رشد اقتصادی پرداخته است. این موضوع سبب بهبود شرایط زندگی و کاهش فقر شده است. اگر به جنبه منفی آن نگاه کنیم، دغدغه هایی درخصوص تخریب زیست محیطی، زمین خواری، و زیان های مرتبط با منابع امرار معاش وجود دارد. ظاهرا منافع چین در کامبوج بیشتر از هزینه هایی است که در این کشور انجام می دهد. با این وجود، چین در پی بروز انتقادات بین المللی در تلاش است تا پایدارسازی زیست محیطی، اجتماعی و مالی سرمایه گذاری های ابتکار کمربند و جاده در این کشور را بهبود بخشد. با اینکه نشانه های اولیه مبنی بر زیست سازگاری در اجرای پروژه ها وجود دارد، ولی دغدغه هایی در مورد ارزیابی نامناسب اثرات زیست محیطی و برنامه های اسکان مجدد همچنان وجود دارند. افزایش وابستگی به یک کشور نیز ریسک هایی را به همراه دارد. تنوع بخشی به منابع نیز ممکن است به کشور کامبوج کمک کند تا هدف تنوع بخشی به ساختار اقتصادی خود را محقق سازد

The Belt and Road Initiative in Cambodia: Costs and Benefits, Real and Perceived

China is Cambodia’s largest bilateral donor, lender, investor, and trading partner. Economic relations have been strengthened by Cambodia’s active participation in the Belt and Road Initiative (BRI). Participating in the BRI has costs and benefits. It has addressed infrastructure deficits, reducing trade and transport costs, supporting productivity and economic growth. This has improved living conditions and reduced poverty. On the negative side, there are concerns over environmental decay, land grabbing, and associated losses in livelihoods. Benefits appear to outweigh costs in Cambodia. Nevertheless, China is trying to improve the environmental, social and financial sustainability of BRI investments, following international criticisms. Although there are early signs that implementation of projects is becoming more environmentally friendly, concerns over inadequate environmental impact assessments and resettlement programs remain. Increasing reliance on one country also carries risks – diversifying sources may also help in achieving Cambodia’s aim of diversifying its economic structure.
Belt and Road Initiative; Infrastructure Development; Cambodia

تبلیغات