آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

مقدمه و هدف پژوهش: هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفه های متقاعدگرانه تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی به منظور ارائه الگو بود. در این پژوهش از بین روش های مرسوم فرآیند فراترکیب به علت گستردگی استفاده و هم چنین کامل بودن، از روش هفت مرحله ای «بارسو و ساندلوسکی» استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مقالات، پژوهش ها و پایان نامه هایی بود که در راستا و یا در حیطه موضوع پژوهش بین سال های 1386 تا 1396 انجام شده اند. روش پژوهش: نمونه گیری به صورت هدفمند و تمام شماری انجام شد و معیارهایی (معیارهای ورود) همانند: چاپ شدن مقالات و متون و یا برخط بودن آن ها، داشتن نتایج کیفی و قرار داشتن در بازه زمانی ذکر شده برای انتخاب منابع در نظر گرفته شد. البته به طور هم زمان برخی منابع براساس معیارهایی (معیارهای خروج) همانند: ارائه ندادن اطلاعات کافی در خصوص اهداف تحقیق حاضر، هم پوشانی برخی پایان نامه با مقالات مستخرج و چاپ شده از آن ها و یا نداشتن الگوی روش شناختی حذف گردیده اند. یافته ها: مطالعه مرتبط یافت شد که پس از بررسی، 1468 مطالعه به علت ناهماهنگی از نظر عنوان، 429 مقاله از نظر نامناسب بودن از نظر چکیده و 199 مقاله از حیث ناهماهنگی محتوایی با وضوع مورد مطالعه حذف شدند و در نهایت مقالات به 55 مطالعه کاهش پیدا کرد. پس از بررسی اسنادی این مطالعات و کدگذاری آن ها با استفاده از روش فراترکیب، الگوی ارائه شده برای تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی شامل شاخص های اصلی مرتبط با "شرایط علّی"؛ پنج شاخص برای مؤلفه "عوامل زمینه ای"؛ سه شاخص برای مؤلفه "عوامل مداخله گر"؛ هفت برای مؤلفه "استراتژی ها" و چهار شاخص برای مؤلفه "پیامدها" به دست آمد. لازم است دولت و نهادهای دولتی ضمن اصلاح قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات بیلبورد، زمینه حمایت مادی از تبلیغات بیلبورد را فراهم نماید. نتیجه گیری: اتحادیه ها، اصناف از حالت انفعال خارج شده و به طور جدی حمایت و تسهیل گری به عمل آورند و بخش خصوصی نیز تجربیات خود را در سایر حوزه ها، به این بخش منتقل نموده و به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری خوش آتیه بر آن تمرکز کند. هم چنین آینده پژوهی تبلیغات کالاها و خدمات فرهنگی امری ناگزیر خواهد بود. 

Identifying persuasive components of billboard advertising for cultural services goods to provide a template

The purpose of this study was to identify the persuasive components of billboard advertising for cultural goods and services in order to provide a model. In this research, one of the conventional methods of transversal process due to widespread use and also completeness, was used the seven-step method of “Barso and Sandelowski”. The statistical population of this study included all articles, researches and theses that were done in the field or in the field of research between 2007-2017. Sampling was done by purposive sampling and all criteria (inclusion criteria) such as: printing articles or texts or being online, having qualitative results and being within the mentioned time frame for selecting the sources were considered. At the same time, however, some sources were excluded based on criteria (exclusion criteria), such as: not providing sufficient information about the objectives of the present study, overlapping some dissertations with excerpted and published articles, or lacking a methodological paradigm. After review, 1468 studies were removed due to title inconsistency, 429 articles were inappropriate in abstract and 199 articles were inaccurate in content with the study resolution, and eventually the articles were reduced to 55 studies. After documenting these studies and coding them using the hyperbolic method, the model presented for billboard advertising for cultural goods and services includes key indicators related to "causal conditions"; five indicators for "contextual factors"; three indicators for component; Confounding factors of "seven" for the "strategies" component and four indicators for the "outcomes" component were obtained

تبلیغات