کلید واژه ها: مسئولیت اجتماعی رسانه ملی سنجش و الگو

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۸۶ - ۱۰۱
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۳۴

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

مقدمه و هدف پژوهش: هدف اصلی این طراحی الگو جهت سنجش میزان مسئولیت اجتماعی در رسانه ملی می باشد. سؤال اصلی مقاله آن است که چگونه می توان الگویی کمی جهت سنجش و اندازه گیری مسئولیت اجتماعی در رسانه ملی طراحی و ارائه نمود؟ سؤالات فرعی مقاله عبارتند از: شناسایی ابعاد و مؤلفه های مسئولیت اجتماعی، شناسایی میزان اهمیت هر یک از ابعاد و مؤلفه های مسئولیت اجتماعی و طراحی مدل کمی اندازه گیری مسئولیت اجتماعی در رسانه ملی. در گام بعدی در پاسخ به سؤالات اصلی تحقیق، فرضیات تنظیم شد. سپس با تعیین شاخص به طراحی پرسشنامه ها در راستای سؤالات تحقیق و اهداف تحقیق پرداخته شد. پس از جمع آوری پرسشنامه ها با دو روش توصیفی و استنباطی و از طریق تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه ها به اثبات و یا رد فرضیه ها پرداخته شده است. بنابراین در این تحقیق با استفاده از تکنیک های آماری، داده های خام جمع آوری شده از پرسشنامه طبقه بندی و با استفاده آمار توصیفی در جدول و نمودار نشان داده شد و از طریق آمار استنباطی فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.

A Model Designed to Measure Corporate Social Responsibility in the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB)

Introduction: The Purpose of these design Patterns to measure the Lave of social responsibility is in the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB). Method: In terms of satisfaction research survey method was used. Index questionnaire in order to assess the research questions and research objectives were addressed. Population included administrators and faculty members of the national media and national experts in the field of social media are. Collected by two methods, descriptive and inferential statistical analysis of the questionnaires is to prove or reject the hypothesis. Results: Islamic Republic of Iran Broadcasting, in the context of their routine work, the practice of social responsibility, but the action in your routine work does not fulfill its social responsibility, the rights of workers as a social responsibility index (not a required program and or professional) in the IRIB, compliance is not helping specialization in the community, currently as an indicator of social responsibility (not a required program or professional) in the IRIB, compliance is development of the economy as a social responsibility index (not a required program or professional) from IRIB, is promoted. Conclusion: In the social sector, education as an important landmark in the discussion of social responsibility is concerned. Above Average Index, and significant differences with the other indices, it is found that these indexes, the first priority is to evaluate individuals. SD showed a more favorable position than other indicators of integration plans. So this index, the most important index of social responsibility in the social sphere is the IRIB.

تبلیغات