آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

مقدمه و هدف پژوهش: میهمان نوازی و هتلداری از بخشهای پویای صنعت گردشگردی استکه از نظر تولید اشتغال و سرمایه، در معادلات اجتماعی امروز نقش مهمی ایفاء کرده و به عنوان یکی از صنایع درآمدزا پس از نفت و خودروسازی مورد توجه بسیاری از دولتها قرار گرفته است.بنابراین به منظور پویایی و ارتقاء صنعت هتلداری در عرصه رقابتهای بین المللی، شناخت نقش تأثیر گذار مدیران و کارکنان هتل در رتبه بندی هتلها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  روش پژوهش: این پژوهش، از نظر هدف در ردیف پژوهشهای کاربردی است و در پی شناسایی شاخص های موثر درسرمایه های انسانی و مدیریت هتل جهت رتبه بندی هتلها است. بنابراین به منظور اجرای عملی، از کارتهای فیش برداری، و در مطالعه میدانی برای اندازه گیری وضعیت موجود از حیث نمادهای درجه و میزان تاثیرگذاری در فرآیند توسعه صنعت هتلداری، پرسشنامه صاحبنظران طراحی شده است.  یافته های پژوهش: بر اساس پژوهش انجام شده، شاخص های مؤثر در عملکرد مدیران و کارکنان هتل شناسایی و در باره میزان اهمیت و نقش هر یک از شاخص ها، نتایج منطقی و قابل استنادی به دست آمد و در انتهای پژوهش برای اصلاح و بهبود کیفی بر پایه 9 مورد از یافته ها پیشنهادهایی ارائه شده است. نتیجه گیری: بر اساس پژوهش انجام شده، شاخصهای مؤثر در عملکرد مدیران و کارکنان هتل شناسایی و در تجزیه و تحلیل محاسبات آماری مشخص شد نقش مدیر و کارکنان هتل در ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات میهمان نوازی انکار ناپذیر است و ویژگیهای مهارتی، فردی و همچنین تحصیلات مرتبط با تشریفات هتلداری تأثیر زیادی در رتبه و دریافت نشان ستاره دارد.

Examining the Role of Human Resources in Hotel Ranking in Iran

Introduction and Objectives: Hospitality is of dynamic sectors in tourism industry which in terms of job and capital creation plays an important role in today's social model and after oil and automotive industries, as an income maker industry has been considered by many governments. So, in order to upgrade the hotel industry in the international competition field, the impact of hotel managers and employees recognition will be of particular importance in the ranking of hotels. Research method: This study is applied in terms of goal and is trying to identify effective dimensions in human capital and hotel managers. Thus, in order to execute the plan, fiche taking cards has been used and for the field study to assess the status quo in terms of grade symbols and the amount of affecting the development of hotel industry, some questionnaires for the experts were designed. Finding: According to the research conducted, the main components of hotel ranking and classifying in Iran were determined and the importance of each were identified. Finally, some solutions are offered to improve the status of hotel and tourism industries in Iran. Conclusion: Based on the study, the effective indicators in managers and hotel staff were identified and it was indicated the role of manager and hotel staff is not deniable in improving the quality of hospitality services and special dimensions of human capital such as their education and personal skills have a significant role in gaining star.

تبلیغات