رویش روان شناسی

رابطه تحریف های شناختی با کیفیت روابط زناشویی در معلمان زن متاهل

دریافت فایل ارجاع: RIS (پژوهیار، EndNote ، ProCite ، Reference Manager) | BibTex

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تحریف های شناختی با کیفیت روابط زناشویی در معلمان زن متاهل شهر کرمانشاه انجام شد. جامعه این پژوهش شامل کلیه معلمان زن متاهل شهر کرمانشاه درسال 1395 بود که از این تعداد نمونه ای به حجم 150نفر به روش نمونه گیری خوشه گیری چند مرحله ای انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از مقیاس کیفیت زناشویی فرم تجدید نظر شده ( RDAS ) و پرسشنامه تحریف های شناختی استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون های آمار توصیفی و روش همبستگی پیرسون تحلیل شدند.نتایج نشان داد که بین کیفیت روابط زناشویی و خطا های شناختی همبستگی منفی و معناداری وجود دارد، این بدین معناست که هرچقدر خطاهای شناختی بیشتر باشد کیفیت روابط زناشویی پایین تر و برعکس، یعنی هرچه میزان خطاهای شناختی کمتر کیفیت روابط زناشویی بیشتر است.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۱