آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

مقاله حاضر که پژوهشی در حوزه ی مد و فرهنگ می باشد، در ابتدا با تعریفی جامع از مد و فرهنگ و نقش و تاثیر آن در جامعه، به بررسی ماهیت مد و انواع آن در جوام ع مختلف می پردازد. با گذری بر نحوه پیدایش مد و مد گرایی در جوامع مختلف و نحوه زوال آنها، به ضرورت و اهمیت مدیریت مد در سطح جوامع اشاره می کند و در ادامه ضمن بحث در مورد مراحل مدیریت پدیده ی م د، به ارائه الگوی مدیریتی آن می پردازد. در پایان به این نتیجه می رسد که پدیده های فرهنگی قابل مدیریت، کنترل و نظارت بوده و برای مسئله مد و مد گرایی باید به فکر هدایت و کنترل بود.

A LOOK ON FASHION AND OFFERING A PLAN FOR FASHION MANAGEMENT

The present article which is an investigation in the field of fashion and culture, offers first a comprehensive definition of fashion and culture and their effect on the society, and then reviews the identity of fashion and its variety in different societies. Considering the way fashion and fashion tendency appears in different societies and the way it declines, this article points out the importance and necessity of fashion management in societies, and discussing the steps of management of the phenomenon of fashion, it offers a managerial plan for it. At the end, it concludes that cultural phenomena are manageable and controllable, and the problem of fashion and fashion tendency should be directed and controlled.

تبلیغات