آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

در این مقاله که در راستای تبیین تأثیر شیو ه های تبلیغاتی بر رونق صنعت توریسم در سازمان میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی انجام گرفته است ، نخست اهمیت توریسم و نقش آن در تأمین درآمد ملی کشورها تشریح و سپس به وضعیت این صنعت در ایران پرداخته شده و در ادامه ضمن ارائ ه مدل تحلیلی تحقیق و با استفاده از ابزارهای ت بلیغاتی از قبیل شرک ت در نمایشگا ه ها و کنفرانس های بین المللی ، استفاده از رسانه های جمعی و بهره برداری از مجله های تخصصی و ایجاد مراکز دفاتر جذب توریسم مطرح و سپس با توجه به پرسشنام ه های توزیع شده میان کارشناسان سازمان جهانگردی، گردشگری و صنایع دستی، اطلاعات حاصله تجزیه و تحلیل و نتایج مربوط به آزمون فرضیات ارائه می گردد. با توجه به داده های تحقیق، مشخص گردیده است که استفاده از مجله های تخصصی توریسم بین المللی بیشترین نقش را در توسعه گردشگری دارد.

THE EFFECT OF ADVERTISING METHODS ON THE FLOURISH OF TOURISM INDUSTRY IN THE ORGANIZATION OF CULTURAL INHERITANCE, TOURISM AND CRAFTS, AND PRESENTING AN APPROPRIATE MODEL

In this article in order to indicate the effect of advertising methods on the flourish of tourism industry in the organization of cultural inheritance, tourism and crafts the importance of tourism and its role in guaranteeing countries’ national income are described first, and then it is dealt with the position of this industry in Iran, and providing an analytic model of research, the usage of advertising tools such as attending international fairs and conferences, using mass media, benefiting from professional magazines and creating cultural offices for attracting tourists are suggested. At the end, the outcoming data is analyzed, and the results from the hypothesis tests are presented according to the questionnaires distributed among experts of tourism and craft organization. Taking the data from the research into consideration, it has been clear that using the professional magazines of the international tourism has the most important role in tourism development

تبلیغات