آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

در این مقاله در راستای اندازه گیری سرمایه اجتماعی در میان مدیران و کارشناسان بخش های فرهنگی و زارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نخست مفهوم سرمایه اجتماعی ارائه گردیده و سپس با اشاره به اهمیت شناخت سرمایه اجتماعی، به رویکرد های نظری برای تحلیل سرمایه اجتماع ی می پردازد . در ادامه ضمن معرفی شاخص های اندازه گیری سرمایه اجتماعی به توصیف پژوهش، اهداف و سوالات آن پرداخته و نتایج مربوط به تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه های توزیع شده در م یان مدیران و کارشناسان، تشریح م ی شود. بر اساس نتایج حاصله، اوزان ابعاد و مولف ه های سرمایه اج تماعی در مدیران و کارشناسان بخش های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده و نهایتا اندازه سرمایه اجتماعی در مدیران و کارشناسان تعیین گردیده است.

MEASURING THE SOCIAL STOCK AMONG MANAGERS AND EXPERTS OF CULTURAL DEPARTMENTS OF MINISTRY OF CULTURE AND ISLAMIC GUIDANCE, USING MATHEMATICAL MODELS

In this article, in order to measure the social stock among managers and experts of cultural departments of the ministry of culture and Islamic guidance, first the concept of social stock is defined, and then pointing to the importance of recognition of social stock, it is concerned with the theoretical approaches to analyze the social stock. Afterwards, as the indicators of measuring the social stock is indicated, the investigation, its goals and questions are explained, and the results from the analyses of the data from the questionnaires distributed among managers and experts are described. Based on the outcoming results, the weights, dimensions and elements of the social stock among managers and experts of cultural departments of the ministry of culture and Islamic guidance are identified, and eventually the amount of the social stock among managers and experts is measured.

تبلیغات