توانایی بازاریابی فروشنده، معروفیت برند بر چرخش مشتری در پلتفرمهای تجارت الکترونیکی (مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا)
آرشیو
چکیده
گسترش پلتفرم های تجارت الکترونیک در سالهای اخیر چشم انداز خرده فروشی را دگرگون و دموکراتیک کرد. آنچه در مورد پلتفرم های تجارت الکترونیکی در مقابل خرده فروشان تک برند و یا خرده فروشان تک فروشنده منحصر به فرد است، این است که فروشندگان زیادی وجود دارند که محصولات مشابه را ارائه میدهند و در یک رده مشابه رقابت میکنندبا توجه به اکوسیستم پیچیده پلتفرم های با شرکت کنندگان متنوع و تصمیمات ظریف مشتری در آنها، شناسایی نقش های توانایی بازاریابی و معروفیت برند همچنان چالش برانگیز است بنا به تفاسیر بالا ما در این تحقیق به توانایی بازاریابی فروشنده، معروفیت برند و چرخش مشتری در پلتفرم های تجارت الکترونیکی (مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا) می پردازیم. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی مشتریان پتلفرم الکترونیکی دیجی استایل بودند که با توجه به نامحدود بودن تعداد مشتریان و بر اساس فرمول کوکران تعداد 384 نفر به صورت الکترونیکی و با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.روش گردآوری داده ها شامل دو دسته روش کتابخانه ای و میدانی میباشد. در بخش کتابخانه ای از مطالعه متون، کتب، مقالات در جهت گردآوری پیشینه پژوهش و در بخش میدانی از ابزار پرسشنامه استاندارد استفاده شده است.در جهت تحلیل داده ها از دو دسته آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در جهت نمایش اطلاعات جمعیت شناختی اعضای نمونه از جداول، نمودار، شاخص های مرکزی و در جهت آزمون فرضیه های پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون برای ارزیابی رابطه بین متغیرها و تحلیل فرضیه های پژوهش از مدل معادلات ساختاری با کمک نرمافزارهای SPSS 23 و SMART PLS استفاده شده است.نتایج این تحقیق نشان دادند بین معروفیت برند و چرخش مشتری رابطه معناداری وجود دارد، همسویی دارد.خاستگاه تمامی اهداف و برنامه ها و اقدامات سازمانی در مفهوم نوین بازاریابی به طور اعم بازار و به طور اخص مشتری است. رضایت و خرسندی مشتری قله آمال و اهداف سازمانی است. کسب سود و به حداکثر رساندن آن هدف نیست بلکه پاداش، نیل به رضایت و خشنودی مشتری است.Seller's marketing ability, brand reputation on customer turnover in e-commerce platforms (case study: Digikala Company)
The proliferation of e-commerce platforms in recent years has transformed and democratized the retail landscape. What is unique about e-commerce platforms versus single-brand or single-vendor retailers is that there are many sellers offering similar products and competing in the same category, given the complex ecosystem of platforms with diverse participants. and subtle customer decisions in them, identifying the roles of marketing ability and brand reputation is still challenging, based on our above interpretations in this research on seller marketing ability, brand reputation and customer turnover in e-commerce platforms (case study: DigiKala Company) let's pay The statistical population of the present study included all the customers of Digistyle electronic platform, and due to the unlimited number of customers and based on Cochran's formula, 384 people were selected electronically and with available sampling method. The data collection method includes two categories of library method and It is a field. In the library section, the study of texts, books, and articles was used to collect the background of the research, and in the field section, a standard questionnaire tool was used. In order to analyze the data, two categories of descriptive and inferential statistics were used. In order to display the demographic information of the sample members from tables, graphs, central indices and to test the research hypotheses, Pearson correlation coefficient was used to evaluate the relationship between the variables and analyze the research hypotheses using the structural equation model with the help of SPSS 23 and SMART PLS software. The results of this research showed that there is a significant relationship between brand fame and customer turnover, there is an alignment. The origin of all goals, plans and organizational actions in the new concept of marketing is the market in general and the customer in particular. Customer satisfaction is the pinnacle of organizational goals and hopes. Earning profit and maximizing it is not the goal, but the reward is the satisfaction of the customer.