آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۲

چکیده

در سال های اخیر مصرف کنندگان و بازاریابان هر دو درگیر خرید و بازاریابی محصولات سازگار با محیط زیست هستند. وسایل نقلیه الکترونیکی محصولات سازگار با محیط زیست هستند که نوشدارویی برای اکثر مشکلات مربوط به محیط زیست می باشند. این تحقیق محرک های مرتبط با بازاریابی را در نظر می گیرد. یعنی نوآوری نسبی محصول، مزیت نسبی محصول، مزیت قیمت نسبی و مشوق های درک شده. یک طرح توضیحی اتخاذ شد و 402 نمونه از رویداد چهار روزه نمایشگاه خودرو در تهران استخراج شد. داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS 23 و PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که محرک های مرتبط با بازاریابی و مشوق های درک شده نقش مهمی در قصد خرید وسایل نقلیه ایفا می کنند.

Investigating the impact of marketing-related stimuli and perceived benefit on the intention to purchase electric cars

In recent years, both consumers and marketers are involved in buying and marketing environmentally friendly products. Electronic vehicles are environmentally friendly products that are the panacea for most environmental problems. This research considers the drivers related to marketing. That is, relative product innovation, relative product advantage, relative price advantage, and perceived incentives. An explanatory design was adopted and 402 samples were extracted from the four-day event of the automobile exhibition in Tehran. Data were analyzed using structural equation modeling using SPSS 23 and PLS software. The results showed that marketing-related stimuli and perceived incentives play an important role in the intention to purchase vehicles.

تبلیغات