هدف از این پژهش بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکتها و عملکرد مالی بر موفقیت رقابتی شرکتها میباشد. به همین منظور نمونهای به حجم 92 شرکت از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را انتخاب کرده و با جمعآوری دادههای مربوط به پژوهش در طی سالهای 1388 الی 1394 اقدام به بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکتها و عملکرد مالی بر موفقیت رقابتی از دیدگاه سرمایهگذاران و اعتباردهندگان بازار سهام نمودیم. در این راستا سه فرضیه کلی مبنی بر وجود ارتباط معنیدار بین مسئولیت اجتماعی شرکتها و مسئولیت اجتماعی شرکتهای دارای عملکرد مالی قوی بر موفقیت رقابتی مطرح گردید. نتیجه پژوهش حاکی از عدم وجود ارتباط معنیدار بین مسئولیت اجتماعی شرکتها و مسئولیت اجتماعی شرکتهای دارای عملکرد مالی قوی با موفقیت رقابتی میباشد. ولی مسئولیت اجتماعی شرکتها با عملکرد مالی آنها رابطه مستقیم و معنیداری دارد.