آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۲

چکیده

کیفیت گزارشگری مالی برای شرکت ها و سایر ذینفعان به عنوان یک ابزار مهم و حیاتی تلقی می شود.گزارگشری مالی با کیفیت، اعتماد ذینفعان را جلب کرده و سرمایه گذاران، بانک ها، مشتریان و دیگر ذینفعان توانایی اعتماد به اطلاعات مالی و عملکرد شرکت را دارند و این اعتماد می تواند به ارتقا روابط تجاری و سرمایه گذاری منجر شود.این امر به مدیران و تصمیم گیران شرکت کمک می کنند تا تصمیمات بهتری در مورد راهبردها، سرمایه گذاری ها و عملکرد شرکت را اتخاذ کنند.از این رو پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت گزارشگری مالی و تاثیر آن بر اعتبار تجاری شرکت ها انجام شده است.داده های پژوهش از ۸۰ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تخران و در بازه زمان ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفته است.تجزیه و تحلیل داده ها بر مبنای تحلیل رگرسیون و حداقل مربعات معمولی(OLS) انجام شده است. نتایج بررسی متغیرهای تحقیق نشان می دهد که با افزایش کیفیت گزارشگری مالی، بر اعتبار تجاری افزوده می شود.

Evaluation of the quality of financial reporting and its impact on the commercial credit of companies (accepted in Tehran Stock Exchange)

The quality of financial reporting is considered as an important and vital tool for companies and other stakeholders. Quality financial reporting has gained the trust of stakeholders and investors, banks, customers and other stakeholders have the ability to trust the company's financial information and performance. Trust can lead to the promotion of business and investment relationships. This helps the managers and decision makers of the company to make better decisions about the company's strategies, investments and performance. Therefore, the current research aims to evaluate the quality of financial reporting. and its impact on the commercial credit of the companies has been done. Research data from 80 companies admitted to the Tehran Stock Exchange and in the period of 1399 to 1402 have been analyzed. Data analysis is based on regression analysis and ordinary least squares. OLS) is done. The results of research variables show that increasing the quality of financial reporting increases the commercial credibility.

تبلیغات