آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۷

چکیده

سازمانها و موسسات امروزی علاوه بر انجام وظایف سنتی خود ، مکلف به انجام فعالیت های دیگری شده اند که از آن به عنوان مسئولیت اجتماعی سازمان یاد می شود که به معنای پاسخگویی در قبال انتظارات جامعه است . لذا سازمان ها بایستی به تاثیر فعالیت های خود بر محیط پیرامون و افراد جامعه توجه داشته باشند . هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش ابعاد مسئولیت اجتماعی سازمان بر درک شهرت برند و ارزش ویژه برند می باشد از همین روی سه فرضیه مطرح گردید ، جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد استفاده گردید ، پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات ، یافته های پژوهش نشان داد : معروفیت ( شهرت ) برند و مسئولیت اجتماعی سازمان رابطه مثبت و معناداری با ارزش ویژه برند دارند . همچنین مسئولیت اجتماعی سازمان رابطه بین معروفیت ( شهرت) برند و ارزش ویژه برند را تعدیلگری نمی نماید.

Investigating the role of organizational social responsibility dimensions on the understanding of brand reputation and brand equity

Today's organizations and institutions, in addition to performing their traditional duties, have been required to perform other activities, which is referred to as the social responsibility of the organization, which means responding to society's expectations. Therefore, organizations should pay attention to the impact of their activities on the surrounding environment and people in society. The purpose of this research is to investigate the role of social responsibility dimensions of the organization on the understanding of brand reputation and special value of the brand. Therefore, three hypotheses were proposed, standard questionnaires were used to collect information, after analyzing the information, the findings of the research show Dad: Brand reputation and social responsibility of the organization have a positive and significant relationship with the special value of the brand. Also, the social responsibility of the organization does not moderate the relationship between the brand's reputation and the special value of the brand.

تبلیغات