بررسی تأثیر بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت و ارتباط آن با ارزش ویژه برند
آرشیو
چکیده
برندها به عنوان دارایی ارزشمند و بلندمدت شرکت ها باید مدیریت شوند. در بازاریابی مصرف کننده، برندها نقاط اولیه تمایز بین پیشنهادهای رقابتی هستند و می توانند برای موفقیت شرکت ها به عنوان عوامل بحرانی به شمار بیایند. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت و ارتباط آن با ارزش ویژه برند می باشد. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نظر نحوه اجرا همبستگی است و از نظر داده کیفی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان کارکنان بخش خصوصی کرمانشاه که بالغ بر تعداد 258 نفر و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 146 نفر تعیین گردید که به طریق نمونه گیری ساده متناسب با حجم انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر انجام گرفت. ابتدا مدل اندازه گیری بررسی و سپس مدل مفهومی تحقیق در جامعه آماری برازش شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیه ها نشان داد که شهرت شرکت با ارزش ویژه برند رابطه مستقیم و معناداری دارد، بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت تأثیر مثبت و معناداری دارد، بازاریابی مشتری بر ارزش ویژه برند تأثیر مثبت و معناداری دارد و بازاریابی مشتری بر رابطه بین شهرت شرکت و ارزش ویژه برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.Investigating the effect of customer marketing on the company's reputation and its relationship with brand equity
Brands should be managed as valuable and long-term assets of companies. In consumer marketing, brands are the primary points of differentiation between competitive offerings and can be critical factors for companies' success. The purpose of this research is to investigate the effect of customer marketing on the reputation of the company and its relationship with the special value of the brand. The research method is descriptive-survey and correlational in terms of implementation and qualitative in terms of data. The statistical population of the research is 258 employees of the private sector of Kermanshah, and the sample size was determined using the Cochran formula of 146 people, who were selected through simple sampling proportional to the volume. In order to analyze the data, structural equation modeling and path analysis were performed. First, the measurement model was examined and then the conceptual model of the research was fitted in the statistical population. The results of the analysis of the hypotheses showed that the company's reputation has a direct and significant relationship with the brand equity, customer marketing has a positive and significant effect on the company's reputation, customer marketing has a positive and significant effect on the brand equity, and customer marketing has a positive and significant effect on the relationship between The reputation of the company and the special value of the brand have a positive and significant effect.