آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۲

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی تاثیر یکپارچگی تامین کننده و مشتری مداری بر نوآوری سبز با نقش تعدیلگر سیستم اطلاعاتی سبز( مورد مطالعه : گروه صنعتی ایران خودرو) بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش جمع آوری داده ها توصیفی -پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش کارکنان ایران خودرو در سال 1401 بوده که تعداد 318 نفر از آن ها به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه از کجین کیو و زومینگ لیو 2022 و جهت سنجش پایایی و قابل اعتماد از ضریب آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار SPSS ، که بیش تر از 7/0 محاسبه گردید، استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش با نرم افزار لیزرل نشان می دهد که تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش بررسی تاثیر یکپارچگی تامین کننده و مشتری مداری بر نوآوری سبز با نقش تعدیلگر سیستم اطلاعاتی سبز در ایران خودرو تایید شدند .

Investigating the effect of supplier integration and customer orientation on green innovation with the moderating role of green information system (study: Iran Khodro Industrial Group)

The purpose of this research was to investigate the effect of supplier integration and customer orientation on green innovation with the moderating role of green information system (case study: Iran Khodro Industrial Group). This research is descriptive-survey in terms of practical purpose and data collection method. The statistical population of the research was the employees of Iran Khodro in 1401, and 318 of them were selected as a sample size and by a simple random method. The data collection tool in the present research was a questionnaire from Kejin Q and Zooming Liu 2022, and Cronbach's alpha coefficient using SPSS software was used to measure reliability and trustworthiness, which was calculated to be more than 0.7.The results of the research with the Lisrel software show that the analysis of the hypotheses of the research on the impact of supplier integration and customer orientation on green innovation with the moderating role of the green information system in Iran Khodro were confirmed.

تبلیغات