رابطه بین مخارج مسئولیت اجتماعی و ارزش شرکت با نقش تعدیل کنندگی گزارشگری یکپارچه
آرشیو
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین مخارج مسئولیت اجتماعی و ارزش شرکت با نقش تعدیل کنندگی گزارشگری یکپارچه است. نمونه آماری این پژوهش شامل 117 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که در بازه زمانی 1390 الی 1399 مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش، داده ها از نرم افزار ره آورد نوین 3 استخراج و توسط نرم افزار اکسل تلخیص، طبقه بندی شده و متغیرها محاسبه و در نهایت از طریق نرم افزارهای Eviews و Stata با استفاده از مدل رگرسیون چندمتغیره به روش داده های ترکیبی در سطح اطمینان 95/0 فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده آن است که بین مخارج زیست محیطی و ارزش شرکت و همچنین بین مخارج اجتماعی و ارزش شرکت رابطه مثبت معنادار وجود دارد. علاوه بر این، گزارشگری یکپارچه بر رابطه بین مخارج زیست محیطی و ارزش شرکت و همچنین بر رابطه بین مخارج اجتماعی و ارزش شرکت تأثیرگذاری مثبت دارد.The relationship between corporate social responsibility expenditures and firm value with the moderating role of integrated reporting
The main objective of this study is to investigate the relationship between corporate social responsibility expenditures and firm value with the moderating role of integrated reporting. The sample consists of 117 firms listed in Tehran Stock Exchange in the period from 1390 to 1399. In this study, the data were extracted from the Rahavard Novin software and then variables classified and calculated by Excel software, and finally, through Eviews and Stata softwares, the multivariable regression model and panel data was used to test the hypotheses In confidence level of 95%. The results of the research showed that there is a significant positive relationship between environmental expenditures and company value, as well as between social expenditures and company value. In addition, integrated reporting has a positive effect on the relationship between environmental expenditures and firm value, as well as on the relationship between social expenditures and firm value.