آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۲

چکیده

رابطه عزت نفس و انگیزش تحصیلی دانشجویان هدف از پژوهش بررسی رابطه عزت نفس و انگیزش تحصیلی دانشجویان می باشد. نمونه آماری این پژوهش شامل 384 نفر از دانشجویان استان فارس است که در سال 1400 تحت بررسی قرار گرفتند. انتخاب نمونه به صورت تصادفی می باشد. در این پژوهش از پرسشنامه های عزت نفس کوپراسمیت و انگیزش تحصیلی هارتر استفاده شده است و نتایج با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد بررسی قرار گرفت و این نتیجه مشاهده شد که بین عزت نفس و انگیزش تحصیلی دانشجویان رابطه معناداری وجود ندارد.

The relationship between self-esteem and academic motivation of students

The relationship between self-esteem and academic motivation of students The purpose of the research is to investigate the relationship between self-esteem and academic motivation of students. The statistical sample of this research includes 384 students of Fars province who were examined in 1400. The sample selection is random. In this research, Cooper Smith's self-esteem and Harter's academic motivation questionnaires were used, and the results were analyzed using SPSS statistical software, and it was observed that there is no significant relationship between students' self-esteem and academic motivation.

تبلیغات