استراتژی های تجدید ساختاری که شرکت ها انتخاب می کنند در بیرون آمدن از درماندگی مالی بسیار حائز اهمیت است. شرکتها تلاش می کنند با انتخاب بهترین استراتژی، از وضعیت بحران خارج شده و به حیات خود ادامه دهند؛ زیرا در این شرایط شرکتها از سوی سهامداران و اعتباردهندگان تحت فشار قرار می گیرند و باید هرچه سریعتر اقدامات اصلاحی انجام دهند ارزش ایجاد شده برای سهامداران تقویت گردد. هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش اسراتژی های تجدید ساختار در ارزش ایجاد شده سهامداران در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جامعه مورد مطالعه شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران با در نظر محدودیت های خاص، که از این میان نمونه ای شامل 99 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران انتخاب گردید. قلمرو زمانی تحقیق شامل یک دوره هشت ساله بر اساس صورت های مالی شرکت های مورد مطالعه طی سال های 1390 الی 1397 است و برای آزمون فرضیات از روش رگرسیون خطی چند متغیره با استفاده از نرم افزار EVIEWS نسخه9، استفاده شد. نتایج نشان دادند که خالص حقوق صاحبان سهام، سود تقسیمی سهام و نسبت بهای تمام شده به فروش در ارزش ایجاد شده برای سهامداران نقش دارند