آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۱

چکیده

آموزش و پرورش از دیر باز نقش اساسی در تداوم و بقای جوامع ب شری ایف اکرده است این نظام از مجموعه اجزائی تشکیل شده که این اجزا به ص ورت هماهن گ درجهت اهداف از پیش تعیین شده فعالیت می نماین د. در ای ن می ان نق ش م شاوره درخ ورتوجه و تأمل جدی است. انجام مطلوب این نقش مستلزم داشتن رضایت و انگیزه ق وی ونیرومند می باشد. پژوهش حاضر در نظر دارد ت ا ب ا بک ارگیری م دل ش ناختی رفت اری شادمانی فورد ایس سطح رضایت شغلی مشاوران را اف زایش ده د ت ا م شاوران بتوانن دتأثیر بهتری را در کارکرد خود داشته باشند. برای اجرای پژوهش بع د از مطالع ه مق دماتی و بررس ی اب زار پ ژوهش یعن ی پرسشنامه شادمانی آکسفورد با ضریب پایایی90/ 0 و رضایت ش غلی دان ت ب ا ض ریب پایایی 94/ 0 در جامعه آماری که شامل 60 نفر از مشاوران شاغل در آموزش و پرورش قائم شهر بوده است، ارائه شد و پ س از ت صحیح پرس شنامه، از ب ین اف رادی ک ه نم ره رضایت شغلی و شادمانی آنان طبق نمره گذاری آزمون پایین بوده است، تعداد 24 نفر به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل که هرگروه شامل6 زن و6 م رد ب وده ان د، ق رارگرفتند. گروه آزمایش به مدت هشت جلسه دو ساعته در جلسات م شاوره ش غلی ک ه ب ا مدل شادمانی فورد ایس ارائه می شد، شرکت کردند. جل سه پیگیری ی ک م اه بع د انج ام شد.هر دو گروه سه بار در پیش آزمون، پس آزم ون و آزم ون پیگی ری م ورد ارزی ابی قرار گرفتند. بعد از جمع آوری پرسشنامه ه ا داده ه ا ب ه دلی ل ع دم ش رایط اس تفاده ازآزم ون پارامتری ک، از روش ه ای آم اری ناپارامتری ک و برنام ه ک امپیوتری MINITNAB وSPSS .تحلیل شده است

تبلیغات